1. HABERLER

  2. YURT HABERLERİ

  3. Yandaş basının yalanı patladı
Yandaş basının yalanı patladı

Yandaş basının yalanı patladı

A+A-

Doğrulanmayan bu iddia savaş isteyen yandaş basın tarafından servis edildi ancak...

Suriyeli muhalifler, Suriye ordusunun muhtelif bölgelerde kimyasal silah kullandığını iddia etti. İddianın üzerine atlayan yandaş basın, 2009’da İsrail’in Gazze saldırısında fosfor bombası kullandığını gösteren fotoğrafları Suriye’de çekilmiş gibi servis etti.

Bugün “Suriye Genel Devrim Konseyi” (SRGC) adlı muhalif yapılanma, Suriye ordusunun ülkenin muhtelif yerlerinde fosfor bombası kullandığını iddia eden bir açıklama yaptı.

Yazılı açıklamada ''karada Özgür Suriye Ordusu karşısında hezimete uğrayan Esad güçleri savaş uçakları ile sivil yerleşim birimlerine saldırmakta, hava saldırılarında Kimyasal Silahlar Konvansiyonu çerçevesinde yasaklanmış olan fosfor bombası kullanılmaktadır'' denildi. Örgüt, Şam’ın Duma banliyösünde fosfor bombası kullanıldığını

Yandaş basın muhaliflerin balonunu şişirdi

Başka herhangi bir kaynaktan doğrulanmayan bu iddia, savaş çığırtkanı basın tarafından hemen servis edildi. ABD ve müttefiklerinin girişimiyle yeni teşkilat yapısını oluşturan muhaliflerin, “Suriye yönetimi kimyasal silahlar kullanıyor” iddiasıyla ülkeye dış müdahale çağrısında bulunmalarına vesile sunan bu iddia, bazı basın organları tarafından haberleştirildi.

İlginç olan söz konusu basın organlarının haberi 2009 yılında İsrail’in Gazze’de fosfor bombası kullandığını belgeleyen fotoğraflarla sunmasıydı. Sabah gazetesinin internet portalı ve Timeturk haber sitesi fotoğrafların Gazze’de çekildiği konusunda hiçbir bilgi vermeden, bir kez daha okurlarını aldattı.

İşte ilgili sitelerin yaptıkları haberler ve fotoğrafların orijinalleri:


sabah.com.tr'de yer alan, sözde Suriye'de fosfor bombası kullanıldığını gösteren fotoğraf.



Bu fotoğraf ise İsrail'in Ocak 2009'da Gazze'ye yaptığı saldırıda fosfor bombası kullandığını gösteriyor. Zemine ve arkadaki binalara dikkatlice bakıldığında, Sabah'ın Suriye'de çekilmiş gibi verdiği fotoğrafın aslında 2009'da Gazze'de çekildiği anlaşılıyor.



Bu da Timetürk'te yayımlanan, Anadolu Ajansı mahreçli haber. Haberdeki iddianın muhaliflerin konseyi dışında bir kaynağı yok. Fotoğrafın ise Şam'da çekilmiş olmadığı konusunda herhangi bir şey söylenmemiş.



Bu fotoğraf, Timetürk'ün haberinde kullandığı fotoğrafın aynısı. Tek fark ise bu fotoğrafın 2009'da Gazze'de çekilmiş olması...

HABERE YORUM KAT

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.