1. HABERLER

  2. GÜNDEM

  3. Vergi Borcunda Büyük Kıyak
Vergi Borcunda Büyük Kıyak

Vergi Borcunda Büyük Kıyak

A+A-

Maliye, Cengiz İnşaat ile Kanal A televizyonunun sahibi ve Yeni Şafak Gazetesi’nin sahiplerinin 608.8 milyonluk vergi borcunu sildi...

Maliye Bakanlığı Merkezi Uzlaşma Komisyonu’nun, hükümete yakınlığı ile bilinen Cengiz İnşaat ile Yeni Şafak Gazetesi’nin sahipleri Albayrak Grubu’nun ve Kanal A televizyonunun sahibi Elektromed Şirketi’nin 608.8 milyon liralık borcunu sildiği ortaya çıktı. Kurul, üç şirket ile yaptığı uzlaşmada toplam 615.9 milyon liralık vergi borcunu, 7 milyon liraya düşürdü.


55 milyonun 54’ü silindi
Albayrak Grubu’nun, yaklaşık 56 milyon liralık vergi borcu 1.2 milyon liraya düşürüldü. Uzlaşma sonucunda grubun 55.7 milyon liralık vergi borcunun 54 milyon 551 bin liralık kısmı silindi. Borç bu operasyon soncunda 1.2 milyon liraya gerilemiş oldu. Ankara Büyükşehir Belediyesi’ne yakınlığı ile bilinen Kanal A Televizyonu’nun vergi borcu da, uzlaşma sonucunda kuşa çevrildi. Şirketin 135.6 milyon liralık vergi borcunun 129.8 milyon lirası silindi. Uzlaşma sonucunda şirket, sadece 5.8 milyon liralık vergi borcu ödedi.


Cezalar ‘çerez parası’ oldu
Maliye Bakanlığı vergi müfettişleri, Cengiz İnşaat, Albayrak Grubu ve Elektromed Şirketi’nin 2005-2009 yılı hesapları incelendi. Sonucunda, Cengiz İnşaat’a 424.4 milyon, Albayrak Grubu’na ait Albayrak GYO AŞ’ye 55.7 milyon ve Elektromed Şirketi’ne de 135.6 milyon liralık ceza kesildi. Cezaların tebliği ardından Maliye Bakanlığı’na uzlaşma için başvuruda bulundu. Şirketlerin borcu adeta, “çerez parasına” düşürüldü.


1 milyar lira alacaktan vazgeçti
“Merkezi Uzlaşma Komisyonu” 2012’de de 7 şirketle uzlaşma yoluna gitti. 12 başvuru olmasına karşın komisyon 7 şirketin toplam 259 milyon 747 bin 365 lira ceza ve vergisini affetti. Yani devlet 260 milyon lira alacağından feragat etmiş oldu. Maliye Bakanlığı’nın 2010, 2011 ve 2012 faaliyet raporunda toplamda 1 milyar liraya yakın vergi ve vergiden kaynaklanan cezalara af getirdi. Ancak bu şirketlerin ismi kamuoyu ile paylaşılmadı.


Doğan’la anlaşmadı
Hürriyet Gazetesi, Kanal D, Radikal gibi yayın organlarına sahip olan Doğan Grubu’na da vergi cezaları kesilmiş ancak kurul uzlaşma yerine hacze gitmişti. Doğan Grubu 2004, 2005, 2006 ve 2007 hesap dönemlerine ait, 4.46 milyon liralık vergi aslı ve cezası, 4.36 milyon liralık gecikme zammı ile birlikte toplam 8.8 milyon lira olarak ödenmişti. Grup ödemelerin ardından Milliyet ve Vatan Gazetesi’ni Demirören – Karacan ortaklığına, Star Televizyonu’nu ise Doğuş Grubu’na satmıştı.

 

HABERE YORUM KAT

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.