1. HABERLER

  2. DÜNYA

  3. TELEVİZYON KANALLARINA BASKIN DIŞ BASINDA
TELEVİZYON KANALLARINA BASKIN DIŞ BASINDA

TELEVİZYON KANALLARINA BASKIN DIŞ BASINDA

Le Matin gazetesi: 'Kapıda polis görürseniz şaşırmayın', başlıklı haberinde, 'İstanbul polisi...

A+A-

KOZA İpek Medya Grubu'na kayyum atanması ve gruba ait Kanaltürk ile Bugün TV'nin yayınlarının kesilmesi İsviçre basınında geniş yer buldu.

ŞAŞIRMAYIN

Le Matin gazetesi: 'Kapıda polis görürseniz şaşırmayın', başlıklı haberinde, 'İstanbul polisi muhalif iki TV'yi basarak ve zor kullanarak el koydu. İktidar, Amerika'da ikamet eden Fettullah Gülen'i bir düşmanı gibi görüyor. Bu yüzden bu sabah polis Gülen'e yakınlığı ile bilinen Bugün TV ile Kanaltürk'e baskın yaptı. Koza İpek gurubuna ait olan bu iki kanala yapılan baskında polis göz yaşartıcı gaz ve tazyikli su ile çalışanları kanaldan dışarı çıkarmış ve kapalı olan kapıları da testere ile keserek bütün aletlere el koymuştur' ifadelerini kullandı. Gazete, Koza - İpek gurubuna ait 23 şirket bürolarına daha önce de baskın düzenlendiğini hatırlatarak, firma patronu Akın İpek'in de halen yurt dışında olduğunu yazdı.

POLİS KONTROL ALTINA ALDI

Tribüne de Geneve gazetesi: 'Polis kuvvetleri iki muhalif televizyon istasyonlarını doğrudan kontrol altına aldı. Bu zincirler ABD'de sürgün olan Fetullah Gülen'in Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan'a düşman olması nedeniyle Gülen yandaşı iki kanala polis baskın yaptı. Gerekçe olarak da Fetullah Gülen'in adına 'Finans' ve 'Propaganda yapmak' suçlamasıdır. Kanal yetkilileri ise iddiaları yalanlayarak, 'Biz hükümete muhalefet ediyoruz. Bu davranışta bu yüzdendir' dediler görüşüne yer verdi.

ERDOĞAN'I ELEŞTİREN MEDYA

Blick gazetesi: 'Erdoğanı eleştiren medya gurubu fırtınaya yakalandı', başlığı altında verdiği haberde şu ifadelere yer verdi: 'Türkiye'de birkaç gün sonra yapılacak olan parlamento seçimleri öncesi polis, hükümete karşı olan medya gurubunu bastı. Polis, kameraların önünde bu işi yaparken, karşı gelenlere gaz ve tazyikli su sıktı. Polisin bu davranışının altında Recep Tayyip Erdoğan'ın olduğu iddia ediliyor. Hükümet aleyhine propaganda yaptığı iddia edilen bu iki TV kanalına bu yüzden el konulduğu ileri sürüldü. Ayrıca Erdoğan, Pazar günü yapılacak olan genel seçimler öncesinde medya üzerindeki baskıyı arttırmakla suçlanıyor.'

Önceki ve Sonraki Haberler

HABERE YORUM KAT

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.