1. HABERLER

  2. DÜNYA

  3. "PARALEL DEVLETİ YOK ETMEYE YEMİN ETMİŞ"
"PARALEL DEVLETİ YOK ETMEYE YEMİN ETMİŞ"

"PARALEL DEVLETİ YOK ETMEYE YEMİN ETMİŞ"

Başbakan ile oğlu arasında geçtiği iddia edilen kayıtlara dünya medyasından manidar ve çarpıcı yorumlar geldi.

A+A-

Başbakan Erdoğan ile oğlu Bilal Erdoğan arasında geçtiği iddia edilen konuşmalar kamuoyuna bomba gibi düşerken, dünya basınında da ses getirdi.

FİNANCİAL TİMES: "ERDOĞAN SİYASİ ÇALKANTIDAN ÇOK SAYIDA LOBİYİ SORUMLU TUTTU"

Financial Times, “patlamaya hazır” dediği tape konusunda Başbakan Erdoğan’ın TBMM’de gruba hitap ederken “savunmaya” geçmesine rağmen keskin ifadeleri kullanmasını ve “komplolar”dan söz etmesini dikkat çekici buldu.

Haberde Erdoğan’ın konuşması sırasında Türkiye’de yaşanan “siyasi çalkantı”dan “faiz lobisi”, “robot lobisi”, “uluslararası lobi” “medya lobisi”, “savaş lobisi”, “vaiz lobisi” gibi çok sayıda lobiyi suçladığının altı çiziliyor.

Erdoğan ile Fethullah Gülen arasındaki “mücadelenin kişisel” haline geldiğini düşünen gazete, Erdoğan’ın “parallel devleti” yok etmeye yemin ettiğini belirtikten sonra “yolsuzluk soruşturması”nın, binlerce polis ve çok sayıda yargı ve savcının görevden alınmasının ardından “aslında durdurulduğunu” iddia ediyor.

GUARDİAN: “TAPELER ERDOĞAN’A İSTİFA ÇAĞRILARINA YOL AÇTI”

İngiliz The Guardian gazetesi, “sızdırılan tapeler, Türk Başbakanına istifa çağrılarına yol açtı” başlığını kullandığı haberinde Başbakan Erdoğan’ın, tapeye sert bir yanıt verdiğini belirtiyor. Başbakanın gösterdiği tepkiyi yansıttıktan sonra tapenin içeriğine ilişkin bilgi aktaran gazete, CHP ve MHP Genel Başkanları Kemal Kılıçdaroğlu ve Devlet Bahçeli’nin Erdoğan’a çağrılarına da değiniyor.

Aralık ortasında bu yana Türkiye’de yaşananlara da dikkat çeken gazete “Aralıktan bu yana Erdoğan, soruşturmalarla görevli kilit kişileri görevden aldı veya işten çıkarttı, binlerce polis ve savcıyı başka görevlere atadı, yargı ve savcılar üzerindeki hükümet kontrolünü sıkılaştıran yasaları (Meclis’ten) geçirmek için acele etti” savlarını dile getiriyor.

WSJ: İKTİDAR İLE GÜLENCİLER ARASINDAKİ “SAVAŞIN TIRMANMASI KAÇINILMAZ”

Başbakan Erdoğan’ın tapeyi hazırlayanları “hain” olmakla suçladığını anlatan Wall Street Journal gazetesi, tapenin YouTube’de 24 saat içinde 2.2 milyondan fazla defa dinlendiğine dikkat çekiyor.

Tapenin “gerçek olması durumda Erdoğan, ailesi ve tanınmış işadamlarının soruşturmaya bağlanmış olacakları” öne sürülürken tape olayının zamanlanmasına da vurgu yapılarak, “hükümet için bir referandum gibi görünen” bir seçim öncesi ortaya çıktığına işaret ediliyor.

WSJ, iktidar ile Gülenciler arasındaki “güç mücadelesi” üzerinde durduğu haberinde değerlendirmelerine yer verdiği küresel risk danışmanlık şirketi Teneo İntelligence’dan Wolfango Piccoli “Sızdırılmış tapeden sonra iki taraf arasındaki savaşın tırmanması adeta kaçınılmaz” sözlerini yansıtıyor.

Londra’daki TD Securities’ten üst düzey yükselen piyasa stratejisti Cristian Maggio ise “Başta yerleşik olmayanlar olmak üzere birçok yatırımcı, Türkiye’de büyük bir belirsizlik ve istikrarsızlık kaynağı olmayı sürdüren yurt içindeki siyasi riskleri görmezlikte gelmeyi tercih etti. Piyasalar Türkiye’ye özgü riskler konusunda fazla uzatılmış bir kayıtsızlıktan uyandırılmış bulunuyorlar” görüşünü dile getiriyor.

VOA: “UZMANLARA GÖRE SEÇİM ÖNCESİ HÜKÜMET GÖREVLİLERİNE AİT YENİ KAYITLAR MUHTEMEL”

Amerika’nın Sesi (VOA), “Başbakan Erdoğan kendisiyle oğlu arasında geçtiği iddia edilen ve gizli para kaynaklarıyla ilgili konuşmanın montaj olduğunu söylüyor. Ancak muhalefet liderleri bu yalanlamayı reddetti ve Başbakan'ın istifasını istedi” diyor.

Haberde “Yolsuzluk soruşturmasının Erdoğan için önemli bir zorluk olduğunu söyleyen uzmanlar Mart’taki seçimler öncesinde başbakana ve diğer hükümet görevlilerine ait yeni kayıtların yayınlanmasının muhtemel olduğunu söylüyor” ifadeleri de kullanılıyor.

Ayrıca dün; Liveleak sitesinde konuşmaların dökümü İngilizce çevirileriyle yayımlanırken konuşmaların videosu da siteye yüklenmişti.

Başbakan Recep Tayyip Erdoğan ile oğlu arasında geçen konuşma iddialarında, rüşvet ve yolsuzluk paralarının evden çıkarılmasıyla alakalı bölümler dünya basının da kullanıldı.

Reuters haber ajansı ve dünyanın önde gelen haber kaynakları haberi "flaş gelişme" olarak duyurdu. Reuters haberinde Başbakan Recep Tayyip Erdoğan'ın oğlu Bilal Erdoğan'a elindeki paraları sıfırlaması talimatı verdiği iddiaları okurlara aktarıldı. Reuters, Bilal Erdoğan'ın elinde sadece 30 milyon euro kaldığını söylediği iddiaları da yer aldı. Reuters ayrıca Başbakanlık'ın seskayıtlarının montaj olduğunu duyurduğunu da okuyucularına aktarırken, CHP'nin "hükümet meşruiyetini yitirdi" açıklamasına da yer verdi.

Yabancı ajanslarda muhalefetin Başbakan Erdoğan'ın istifasını istediği de flaş gelişme olarak yer aldı. Bu arada Suriye medyasında da Başbakan Recep Tayyip Erdoğan'ın oğluyla yaptığı öne sürülen skandal görüşme geniş yer buldu.

 Uluslararası basında çıkan bazı haberlerden başlıklar şöyle:

Telegraph: Türkiye Başbakanı, giderek büyüyen dinleme skandalı sırasında yayınlanan suçlayıcı ses kayıtlarının sahte olduğunu söyledi

Times: Erdoğan’ın sızdırılan ses kayıtları yüzünden istifa etmesi için çağrılar var

Reuters: Başbakanlık Erdoğan kayıtlarının sahte olduğunu belirtti

Associated Press: Erdoğan internete sızdırılan, suçlayıcı yolsuzluk kasetlerinin sahte olduğunu ifade etti

AFP: Başbakanlık ofisi sızdırılan kayıtların sahte olduğunu ifade etti

ABC News: Türk Başbakanlık Ofisi yolsuzluk kasetlerini yalanladı

 

Önceki ve Sonraki Haberler

HABERE YORUM KAT

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.