1. HABERLER

  2. GÜNDEM

  3. Dünya Esad Falan Demiyor
Dünya Esad Falan Demiyor

Dünya Esad Falan Demiyor

Reyhanlı'da meydana gelen bombalı saldırı dış basında geniş yer buldu. Dış basın genellikle, Türk hükümetinin yaptığı Esad suçlamasının aksine muhalifleri suçlayan bir tablo sergiledi.

A+A-


Hatay'ın Reyhanlı ilçesinde meydana gelen bombalı saldırı, dünya basınında da geniş yer buldu. Aydınlık gazetesinin haberine göre dış basında Reyhanlı haberleri özetle şöyle yer aldı:
 
İngiliz BBC kanalı saldırıyı El-Kaide'ye bağlı El-Nusra cephesinin üstlendiğini yazdı.
 
İngiliz ITV kanalının haberinde "Türk hükümetinin beslediği muhalefet Türkiye'yi kana buladı" vurgusu öne çıkarken, ölü sayısı 116 olarak açıklandı.
 
İngiliz The Telegraph gazetesi AKP yöneticilerinin açıklamalarıyla adeta dalga geçti. Haberde, "Türk hükümeti şaka gibi açıklamalar yaparak hedef şaşırtmak istiyor" ifadelerine yer verildi.
 
The Sun gazetesi, "Türk hükümeti yıpranmamak için haber yasağı getirdi." dedi.
Çarpıcı bir başka yorum da İngiliz Independent Gazetesi'nden geldi. Robert Fisk imzalı makalede Suriye Ordusu'nda kesinlikle kimyasal silah olmadığına vurgu yapıldı. Fisk bizaat Suriye'ye giderek orduyu incelediğini belirtti. Reyhanlı saldırısının hemen bu makaleden sonra gerçekleşmesi dikkat çekti
 
Fransız Le-Monde gazetesi Reyhanlı'daki patlamayı, "Besle kargayı oysun gözünü" başlığıyla verdi. Haberde Türklerin beslediği aşırı dinci Suriyeli muhaliflerin Türkiye'yi kana buladığı ifade edildi. Ölü sayısının ise 120'den fazla olduğu belirtildi.
 
Suriye, İran ve Rus basını da AKP Hükümeti'ni sorumlu tuttu. Suriye tarafından yapılan açıklamalara yer veren Rus basını genel oalarak Türkiye'deki Suriyeli sığınmacılara dikkat çekti.
 
Rus basını Türkiye-Suriye sınırında El Kaide'ye bağlı terör gruplarının yoğunluğuna dikkat çekerken saldırının yapılış şeklinin de El Kaide yöntemi olduğunu vurguladı.
 
Rus gazetelerinde, son dönemde atılan diplomatik adımlara da dikkat çekildi, Suriye ile BM arasında denetçilerin ülkeye gidişiyle ilgili uzlaşma sağlandığının altı çizildi. Ruslar bu adımın savaş söylemlerine ağır darbe indirdiğini belirtti.
 
Rusya'nın resmi yayın organı Rossiyskaya Gazeta, Rusya’nın Sesi tarafından yansıtılan değerlendirmesinde Reyhanlı'daki saldırıları, "Soğuk hesaplaşmanın sıcak izleri" başlığıyla verdi. Türkiye'nin saldırıların düzenlenmesinden Şam'ı sorumlu tuttuğunu yazan gazete, Rusya Dışişleri Bakanlığı'nın farklı düşündüğünü vurguladı. Haberde Rus Dışişleri'nin, Şam yönetiminin Türkiye ile ilişkileri daha fazla bozmak istemeyeceği görüşünü savunduğu ifade edildi.
 
Soruşturma kapsamında bugün itibarıyla saldırılarda Suriye'nin dahline yönelik herhangi kesin kanıta ulaşılmadığını öne süren Rossiyskaya Gazeta, Ankara ve Şam arasındaki son gerginliğin Moskova'nın inisiyatifinde planlanan uluslararası konferansı engellemek isteyenlerin elini güçlendirdiği görüşünü dile getirdi.
 
KOMMERSANT: “ERDOĞAN, ABD'YE GİDİYOR; ZAMANLAMA MANİDAR”-
 
Rusya'nın önde gelen gazetelerinden Kommersant da, patlamaların zamanlamasına dikkat çekti. Ankara'nın saldırılardan Şam yönetimini ve Suriye istihbaratını sorumlu tuttuğunu hatırlatan Kommersant, bu suçlamaların Başbakan Erdoğan'ın 16 Mayıs'ta yapacağı ABD ziyaretine yön verebileceğini savundu.
 
Türkiye’nin Suriye'ye yönelik askeri müdahaleyi desteklediğini iddia eden gazete, saldırının arkasında Şam'ın yer almasının, müdahale için makul bir gerekçe olacağını öne sürdü.
 
Rusya’nın Sesine göre, gazete, kimyasal silah kullanımıyla ilgili tartışmaların devam ettiği bir dönemde Reyhanlı'daki saldırıların zamanlama açısından manidar olduğunu da yazdı. Washington'un onayı olmadan silahlı müdahale ihtimalinin düşük olduğunun altını çizen Kommersant, Erdoğan'ın NATO'daki en önemli müttefiki ABD'ye yapacağı ziyarete de zamanlama bakımından vurgu yaptı.

Önceki ve Sonraki Haberler

HABERE YORUM KAT

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.